Twitter

Jag har haft Twitter jättelänge. Först på ett annat konto med de sista 4 åren på samma konto som nu. De som fäljer mig följer jag tillbaka, förutom de som bara vill göra reklam för en massa. Igår var det en dude som avföljde mig och då gjorde jag likadant. Fick ett argt privatmess från personen att den gjorde mycket bättre inlägg än jag. Så människan tyckta jag skulle fortsätta följa. Sa bara att det var hon som följde mig från början och då när jag blir avföljd så blir hon detsamma. Enkel matematik. 
Tycker Twitter blivit rätt trist, märks att folk har svårt med 140 tecken. Blir ofta bråk bara för något ord är fel. Ganska töntigt. Nu mer använder jag bara Twitter för att länka olika saker och följer med lite vad som händer i flödet.
 
Om du undrar hur jag gör för att ha koll på de som avföljer mig så finns ett mycket enkelt hjälpmedel. "Unfollow me" fixar detta. Jättelätt att använda och man loggar bara in via sitt Twitterkonto. Sen får man rapporter ibland vilka som följ mig eller avföljd. Lätt som en plätt. 

Kommentarer

Jarina

2013-08-12 - 19:18:30
Svar: Tack så mycket!
Svar: :)
Finrod

Fanny

2013-08-12 - 22:42:36
Sv: Tack! Släng gärna in en kommentar på curbone.blogg.se där resten av bilderna finns :)
Svar: Ska jag göra. :)
Finrod

Linnéa Thell Jansson

2013-08-13 - 00:53:46
Jag har också twitter! Jag är faktiskt lite utav en nörd :)
Vad heter du där så att jag kan följa dig?

- Åh tacktacktack!!!! Jag blir så glad utav sånna här kommentarer :D

TACK!
Svar: @kungenochslaven, finns även längre ner i högerspalten. :)
Finrod

Skriv en kommentar









Finrod

Jag håller på mest med fotografering och bildredigering. Men även matlagning ligger mig varmt om hjärtat. Är en globetrotter på nätet som varit med mycket länge. Gjorde mina första hemsidor när internet var i sin linda. Finrod betyder spindel på alviska. Jag kallas även Spider.

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus