Nevnarien - Elin Kero

 
 
För mig är Elins blogg en av de absolut bästa bloggarna i Sverige. De som inte vet det så är Nevnarien alviska och betyder Elin Kero. Därav namnet på bloggen. Hon började blogga 2005, men började skriva på allvar den 1 februari 2007. Jag har följt Elins blogg under många år och man kan säga att hennes sida och fotograferande har utvecklats otroligt mycket.
Hon har alltid varit personligt med sin blogg och svara väldigt ofta på de kommentarer som kommer in på inläggen. Det är ganska ovanlig bland stora bloggarna. När jag frågade via mail om jag fick låna några bilder för detta inlägg så kom svaret inom en kvart. Det gör henne stor för många skiter i mail och kommentarerna.

För mig så har Elin bilderna, personligheten, texterna och en touch på sin blogg som ingen har. Man blir varm av de bilder hon leverara till sina läsare.
Dessutom så kommer hon med tips hur hon gör sina bilder. Bloggen är inte bara en blogg utan även en vlogg. Videoklippen är ganska roliga och ibland lite "crazy". 

Man för följa henne genom tokigheter, tråkigheter, glädje och sorg. Det som gör henne stor i blogg Sverige är att hon aldrig stöter sig med andra bloggare. På det sättet är hon trygg med vad hon gör. För det är ganska vanligt att avundsjuka är ganska utbrett i bloggosfären. Tror jag aldrig sett en enda taskig kommentar bland hennes inlägg.
 

Nu är hon inte bara en duktigt fotograf, utan jobbar på en fotofirma, gör sina egna bildredigeringar, gör illustrationer och riktiga konstverk. Dessutom är hon djurälskare.
 
 
 
Hennes syrra Hanna här även hon gjort bra ifrån sig med kameran. Och de verkar ha jäkligt kul ihop. 
 
Min absoluta favoritbild på Elin är nog denna:

 
Hon har även hunnit med lite priser och nomineringar:

Vinnare av Årets Foto- & Designblogg i Veckorevyns Blogawards 2009
Nominerad som Ambassadör på Jönköpingsgalan 2010
Nominerad till Årets Kulturblogg i Veckorevyns Blogawards 2011
Nominerad till Årets Fotoblogg i Veckorevyns Blogawards 2013, rösta på mig här: Rösta på Nevnarien på Veckorevyn´s Blogaward.

Jag har rösta på henne och givetvis tror jag hon kommer vinna Blogawards för årets bästa fotoblogg.

Bloggen: Nevnarien.se
I
nstagram: @nevnarien
Twitter: @nevnarien

Bilderna på denna post har jag givetvis frågat Elin om lov att använda.

 

Kommentarer

Elin [ n e v n a r i e n ]

2013-09-03 - 23:47:29
Men wow!! Vad otroligt glad jag blev nu!! :D Tusen tack för detta blogginlägg!! :D
Svar: Var så lite, då du gör så mycket för många. :)
Finrod

Cyber- life with autism and art

2013-09-04 - 10:21:15
Ganska kul att läsa om vilken du tycker är den bästa favorit bloggaren i Sverige. :)
Svar: Finns fler favoriter, men som fotoblogg är den helt suverän. Det kommer fler favoritbloggare vad det lider. Framför allt på tekniksidan. ;)
Finrod

johanna

2013-09-06 - 13:44:07
Hennes blogg är en av mina favoriter också, hon är helt underbar! Så jordnära och verkar så trevlig!
Svar: Ja visst är hon. ;)
Finrod

Mathias&Rebecca

2013-09-06 - 13:44:41
Kanske värd att kolla in! :)
Svar: Det tycker jag. ;)
Finrod

Emelie Petersson

2013-09-06 - 13:51:20
Ja, hennes blogg är helt underbar :-)
Så snällt av dig att skriva så fint om henne :-)

Ha en trevlig dag!
Svar: Kan ju inte skriva någon annat om Elin. ;)
Detsamma.
Finrod

Skriv en kommentar









Finrod

Jag håller på mest med fotografering och bildredigering. Men även matlagning ligger mig varmt om hjärtat. Är en globetrotter på nätet som varit med mycket länge. Gjorde mina första hemsidor när internet var i sin linda. Finrod betyder spindel på alviska. Jag kallas även Spider.

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus